رشد “گیاه” در خاک ماه

رشد “گیاه” در خاک ماه

🔸دانشمندان برای اولین‌بار بذرهای یک گیاه را در خاک ماه رشد دادند. 

🔸سنگلیت‌های قمری، با ذرات تیز و کمبود مواد آلی، تفاوت زیادی با خاک زمین دارند، بنابراین مشخص نبود که آیا دانه‌ها جوانه می‌زنند یا خیر. 

🔸برای رشد این گیاهان محققان از نمونه‌های جمع‌آوری‌شده در ماموریت‌های آپولو ۱۱، ۱۲ و ۱۷ استفاده کردند. 

🔸آنها در این پژوهش توانستند ۱۲ گرم از خاک ماه را برای رشد این گیاهان استفاده کنند. آنها با استفاده از گلدان‌هایی به اندازۀ انگشتانه، یک گرم خاک قمری را در هر ظرف بارگذاری و آن را با محلول غذایی مرطوب کردند و دانه‌های گیاه را کاشتند. 

🔸به موازات آن، این تیم به‌عنوان آزمایش‌های کنترل، دانه‌های مشابهی را در خاک شبیه‌سازی‌شده ماه، خاک مریخ و خاک‌های محیط‌های شدید روی زمین شبیه‌سازی کردند.

🔸 باوجود شک و تردیدهای قبلی، دانشمندان با شگفتی دریافتند که تقریبا در تمام خاک‌های ماه، گیاهان جوانه زدند و رشد کردند.

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

آخرین مطلب
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی