کشف یک سیاره ابرزمین با امکان شرایط حیات

کشف یک سیاره ابرزمین با امکان شرایط حیات

🔹ستاره‌شناسان یک سیاره‌ی فراخورشیدی از نوع اَبَرزمین کشف کرده‌اند که به دور یک ستاره‌ی کوتوله‌ی سرخ در فاصله‌ تنها ۳۷ سال نوری از منظومه‌ی شمسی می‌چرخد و ممکن است دارای شرایط حیات را باشد.

🔹این سیاره‌ی فراخورشیدی تازه، که توسط ناسا و با استفاده از تلسکوپ سوبارو کشف شده است، در طبقه‌بندی اَبَرزمین قرار می‌گیرد و ستاره‌ی مادر آن هم از ستارگان نوع M است.

🔹این سیاره با نام Ross 508 b جرمی چهار برابر زمین دارد و شعاع آن ۱.۸۳ برابر شعاع زمین تخمین زده شده است. جرم ستاره‌ی مادر هم ۰.۱۸ جرم خورشید و شعاع آن ۰.۲۱ شعاع خورشید است.

🔹 این سیاره‌ای ممکن است بتواند آب را روی سطح خود نگه دارد و بنابراین هدف مهمی برای مشاهدات آینده در زمینه‌ی مطالعه‌ی امکان حیات در اطراف ستارگان کم‌جرم مانند کوتوله‌ی نوع M خوهد بود.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

آخرین مطلب
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی